Vis enkelt innlegg
Gammel 21-04-13, 22:38   #15
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Hvilken retning?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Min 19 åring skal iallefall ikke oppmuntres til å gå på ketogen kost. Vil at han skal leve mest mulig normalt og jeg ser ikke på ketogen kost som særlig normalt. Han skal leve ( forhåpentligvis) et langt liv og leve så normalt som mulig.
Øl drikker han ikke, ikke annen alkohol heller for den saks skyld, og grandis og kneipbrød eter vi ikke her i huset.
Lager all mat selv jeg, bakst også da jeg er utdannet kokk.


Hei, jeg forstår godt de utfordringer du har med din sønn i forhold til asberger, og skjønner at det blir store omlegginger i forhold til de rutiner og vaner han har. Håper du klarer å ordne det på en måte som fungerer for han.

Når det er sagt, så synes jeg det er litt merkelig at du sier at du ikke vil at han skal leve ketogent fordi det ikke er normalt, og at du ønsker at han skal leve et langt liv. Det er mange som lever ketogent og trives veldig godt med det.

Og hvis vi skal gå inn på hva som er normalt og ikke, så er det vel slik nå i Norge at det som er normalt er å spise mye ferdigprodukter og at man får i seg store mengder mat man ikke vet hva inneholder. Jeg vil påstå at det er dumt å velge en retning ut fra hva som er normalt og ikke. Jeg har prøvd å leve både ketogent, og å leve på lavkarbo uten å være i ketose. For meg er det helt klart lettest å forholde meg til å skulle være i ketose. Da har man helt klare retningsregler for hva som kan spises og hva man bør unngå. I tillegg får jeg en helt annen metthetsfølelse, og sukkersuget forsvinner. Du kjenner såklart din sønn best, og finner nok noe som kan passe for han, men jeg synes bare begrunnelsen din ble litt feil..

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat