Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-13, 12:35   #7
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Lavkarbo Fastelavensboller...(bilder)

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er lite andre kilder til lettomdannelige karbohydrater for gjæren her.

Om man vil forsøke uten noe "enkelt" sukker til gjæren og heller la gjæren ta for seg av fibrene, så må man beregne mye lengre hevetid - si inntil et par timer kanskje(?) (Gjetter vilt). Men det kan selvfølgelig være forsøket verdt.

Men, uansett blir det jo veeeldig lite karbo igjen etter at gjæren har spist opp sukkeret i honningen 1 ts honning fordelt på 8 -10 boller er jo i utgangspunktet kjempelite minus det gjæren spiser opp, så vil jeg tro det er tilnærmet null
Tror nok ikke du vil få like vellykket resultat uten sukker til gjæren dessverre

Agavesirup har desidert lavest glykemisk indeks av de to alternativene på 30, mot honning på 76 (vanlig sukker 100). Så dersom du bekymrer deg for sukkeret er kanskje agave det beste
Honning er derimot litt enklere å få tak i

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat