Tråd: Bryllup
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-10, 21:27   #17
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Bryllup

Det er jo forskjell på folk, jeg mener - hvorfor man spiser lavkarbo. Gjør man det bare fordi man vil gå ned i vekt, og generelt leve et sunnere liv, er det én ting. Gjør man det fordi man faktisk allerede er blitt syk, og lavkarbo er veien ut av sykdommen, er det en helt annen ting.
Ingen ville noen gang forventet at en person med diabetes skulle spise sukker av høflighetsgrunner.
(Og når jeg sier ingen, er jo det selvsagt helt feil, vet om mange som nøder andre til å "ta bare én bit, da! Ikke vær så sær!" Akkurat som en slektning av meg som skulle lære mannen å drikke med måte, ved å servere alkohol på festen vi hadde den dagen han kom ut av rehabilitering...
MEN, ingen normale mennesker, da.)

Alt kommer an på omstendighetene, men uansett må man vel ikke lage så stort poeng ut av det? Om det serveres mat med poteter, ikke spis potetene. Det er da alltid noen som ikke spiser opp maten.

Uansett, IKKE bruk et bryllup til å misjonere, det mener nå jeg i alle fall er meget upassende. (Med mindre bruden og halve slekta allerede er frelste, da.)

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat