Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-12, 13:19   #1067
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg strikker sjelden etter Dropsmønster, for jeg synes jeg bruker mer tid på å skjønne mønsteret enn på å strikke plagget .

Jeg tror det de prøver å si er
Fell i hver side på for- og bakstk: I str S strikkes det en omg før fellingene på for- og bakstk begynner. På hver 4.omg: 2-0-0-0-0 ganger, på hver 2.omg: 24-27-28-26-22 ganger og deretter på hver omg: 0-4-5-12-23 ganger.
Fell i hver side på ermene: På hver 2.omg: 25-25-26-27-27 ganger og deretter på hver omg: 5-8-9-10-13 ganger.


Strikk en omgang etter at du har satt alle maskene inn på samme pinne. Deretter skal du på bærestykket felle en maske på hver side hver fjerde runde to ganger og deretter hver andre runde 25 ganger. Etter det felle på hver omgang 0 ganger (str S)
På ermene skal du felle en maske i hver side annenhver omgang 25 ganger, og deretter på hver runde 5 ganger.

Altså at du (fra starten) feller to masker på hvert erme på runde to (fire masker totalt), og deretter på runde fire feller både på bærestykket og på ermene (åtte masker). Så en runde uten felling før du igjen feller masker bare på ermet, en runde uten felling og så felling på både bærestykket og ermet.

Når du kommer til halsen blir det jo da felling "i begge ender", altså både inn mot halsen (for å få den avrundet) og på skulderen.

Husk at dette er noe jeg tror, så det kan være lurt å få flere til å se på det

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat