Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-04, 10:39   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg kan forstå at enkelte kan reagere

Jeg kan forstå at enkelte kan reagere på kosten vår, og enkelte reagerer også veldig negativt på det de betrakter som fråtsing.

Brød og poteter har tross alt vært en hjørnesten i det norske kosthold i årtider. Mange har overlevd pga det.

Selv i dag kan det være tøft for mange familier å få matpengene til å strekke til og det er ikke til å komme fra at kostholdet vårt er relativt kostbart. Og det er ikke bare "pizza-elskere " som reagerer.
Jeg mener vi alltid har hatt et relativt sunt kosthold, med brød,poteter, kjøtt ,fisk, frukt og grønt, men med åra snek "wienerbrødene " seg inn og mengden av "litt ekstra" ble det store problemet.

En liten anekdote: Vi hadde mellomste barnebarnet på besøk. Hun er tre år. Hun overnattet og når vi satt og spiste frokost faller følgende kommentar: "Vi får ikke spise sånn (pålegg som makrell i tomat, ost...) uten mat under!"
Jeg hørte hvor det kom fra . Det sitter langt inne. Det var barnelærdom for mange av oss

Så vi får vise overbærenhet med de som ikke skjønner.... Ikke alle trenger å spise Lav-carbo heller

Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat