Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-11, 15:32   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: SMS-innlegg i VG i dag

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

HVis smørproduksjonen er bare 70% av normalen og forbruket har økt med 7% så sier det seg selv at det blir for lite UTEN at folk hamstrer. For jeg kan ikke tenke meg at det kastet 30% smør..

Nei, det gjør det nok ikke. Det er jo ikke sånn at 100% av smøret har blitt solgt tidligere, dessuten kan de lagre det noen måneder. Det har hendt meg flere ganger at smøret jeg kjøpte har vært dårlig fordi det har stått for lenge i hyllene (uten å ha gått ut på dato vel å merke). Hvor mye som kastes vet jeg ikke, men det er noen skummelt store matberg som kastes hvert år. Og om normalproduksjonen gjelder årstotal eller hva sto det ikke. Høstproduksjonen er jo som regel lavere enn ellers i året, ikke bare i år. Det hadde vært interessant å vite tallene her


Men ja, det er litt fint . Både det at folk begynner å få øynene opp for ekte råvarer, og at vi ser at det faktisk er naturlige svingninger i matvareproduksjon. Greit i vår bortskjemte tid ...


Sist redigert av Huldr : 27-11-11 kl 16:06.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat