Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-05, 12:50   #33
DrPork
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 44
DrPork er en juvelDrPork er en juvelDrPork er en juvel

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Dette er feil! Helt, helt seriøst. Fett er ikke usunt i seg selv. Samme om det er mettet eller umettet. Det er når man kombinerer fett med for mye karbohydrater man risikerer hjerteinfarkt (og mere til).

Og det er her vi er uenig. Denne holdningen er jo den samme som myndighetene hadde ovenfor karbohydrater i 70 årene, og vi har jo sett hvordan det gikk. Det kommer stadig ny forskning som kan være et varsel om at synet på mettet fett og karbohydrater må revurderes. Skal vi da gå rundt med skylapper i nye 30 år dersom dette holder vann, eller skal vi være åpne for nye ting, noe som Atkins ba tynt om for 30 år siden. Umettet er vi enig rundt.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Det er rart ingen Atkins'ere har fått hjerteinfarkt ennå synes nå jeg...

Dersom dette er sant, er det desverre nok et tidsspørsmål. Jeg har selv sett skyhøye LDL og triglyserider hos Atkinsere i ketosefasen.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Det blir bare for dumt å påstå at noen kan dø av ett sunt kosthold, en steinalderdiett, som mennesket har levd på i 100.000'er av år. Jeg tror heller ikke at mennesket før ble bare 35 år. Hvem kan påvise noe sånt så nøyaktig som skjedde så lenge siden?

Ved å måle innholdet av beinrester fra skjelett. Dette er en nokså spesifikk og nøyaktig vitenskap, ikke på måned og år kanskje, men ganske så nært.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Atkins har løst fettgåten.

Skulle ønske det jeg også, men her er vi bare i starten. Feks har det vist seg at selve fettcellen er mye mer aktiv en vi trodde før, bla hormonellt.

DrPork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert og naturlig lav GI Svar med sitat