Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-09, 20:26   #60
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hentet fra Kolhydrater i Fokus: http://kolhydrater.ifokus.se/Article...up#question_12




Synes noe av det som blir sagt her, er overraskende....slik jeg forstår det, sies det her at man ikke "ramler ut" av ketose så enkelt som jeg har skjønt det utav ulike innlegg her på lavkarbo.no....

Det er ikke alle som kan spise så mye karbo og bruke ketose som en måte å bli kvitt kroppsfett på.
For noen er grensen ganske lav, for enkelte under 20 gram karbo/dag.
Vi vet jo at man tilfeldig faller ut av ketose når man spiser for mye karbo, en grense som er individuell, men for mange som "ramler ut" handler det nok om å finne ut hvorfor man gjør det, for det er ikke alltid man er helt klar over hva man han spist/drukket galt.
Når det er sagt så er det jo riktig at ketostixen ikke alltid gir utslag, selv om man er i ketose og brenner fett, så derfor er det vel så viktig å følge med på vekta.
Stixen kan man bruke som en indikator, men man bør nok være litt forsiktig med å la de bli en ledestjerne siden de ikke alltid viser hva som virkelig skjer i kroppen.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat