Vis enkelt innlegg
Gammel 18-07-09, 16:58   #62
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Berghite, her.

Hmmm, betyr dette at man i og for seg kan spise 40 karber om dagen og så se hvordan det går? Jeg spør fordi jeg nylig byttet fra 4 mnd GR til lavkarbo og blir megapuslete av å være under 20 karber.
Og spiller det noen rolle om jeg spiser mye fett eller ikke? I den gamle utgaven av kokeboken er Lindberg veldig opptatt av å unngå mettet fett.
Kjempeimponert og motivert av Dreamy's hjemmeside!

Du kan ikke sammnligne Lindberg med for eksempel Atkins.
Lindberg baserer seg på høyre inntak av karbohydrater, noe som ikke er forenlig med de mengdene fett du kan spise når du følger Atkins eller lignende kosthold.

Det spiller en stor rolle om du spiser mye fett eller ikke når du følger Atkins eller lignende kosthold.
Fett er energikilden din om du er i ketose, og det er veldig viktig å tilføre fett i kosten for at kroppen skal få nok energi.
Kroppen klarer ikke å frigjøre energi fort nok fra det lagrede kroppsfettet.

Hvis du skal teste ut hvor mye karbohydrater du tåler så vil jeg råde deg til å "gå gradene" fra 20 karbo om dagen.
legg til 5 karbo om dagen i en uke. Hvis du fortsatt er i ketose, eller går fint ned i vekt kan du legge til 5 karbo om dagen den neste uken osv, helt til du faller ut av ketose, eller stopper å gå ned i vekt.
Da vet du hvor din grense ligger.
Dette er godt beskrevet her (Atkins):

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=10

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat