Vis enkelt innlegg
Gammel 22-07-07, 14:10   #3
Vivendel
Medlem
 
Vivendel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 89
Vivendel er ny på veien

Sv: Overvekt i familien?

Min mor mente at det var kostholdet som gikk i arv og ikke overvekt i seg selv, og hun var en klok dame som viste litt av hvert. Utdannet bioingeniør. Men Jeg mener at det går i arv å bli karboavhengig! I så fall ligger jeg tynt ann fra både mors og fars siden. Min far er veldig aktiv og legger ikke på seg, men du kan ikke ta fra han sukkerbiten eller sjokoladen til kaffen! Min bestefar var også tynn men forlangte å få desert hver dag. Min farmor var rene hummla etter søtt men var ikke overvektig før hun hadde fylt 40. Etter det og 5 svangerskap ( ) begynte hun å lege på seg ca 1 kg i året fra 64kg til hun stoppet på 94 kg. Hun ble nesten 80 år. Min mormor er 90 og har hatt diabetes 2 siden hun var ca 50. Hun spiser nesten aldrig kaker og aldrig sjokolade, men du kan ikke ta fra henne brødet, poterene og store mengder melk. Hun har vert overvektig siden jeg kom til verden i allefall. (ut fra bilder) Min morfar døde før jeg ble født og han vet jeg ikke mye om. Han døde av hjerteinfarkt som 53 åring. Han var ikke overvektig (men overarbeidet!). Min mor har slitt med overvekt siden jeg var liten, men hun var vel ikke egentlig overvektig i ordets rette forstand før hun fylte 40. Sett fra bilder... Hun er uhelbredlig sjokoladoman. Min mormor prøvde å få min mor til å slutte å hige etter sjokolade ved å gi henne så mye at hun spøy. ( et stort prosjekt da det ikke var så lett å kjøpe sjokolade i store mengder på 50 tallet). "men trur du ikke jentungen var like iverig på sjokoladen dagen etter da. Da ga jeg opp" fortalte mormor. Jeg tror fellesnevneren her er karboavhengighet selv om den gir helt forskjellig utslag.

__________________
Vivendel

start:100kg NÅ:95,5 delmål 1: 90, delmål 2: 80
delmål 3: 70 mål: 64

Sist redigert av Vivendel : 22-07-07 kl 14:15. Årsak: skrivefeil
Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat