Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-16, 23:56   #22
Nallema
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2016
Alder: 43
Innlegg: 1
Nallema er på en erverdig vei
Talking

Sv: Verdens beste lavkarbo-lomper!

Opprinnelig lagt inn av Mat for sjelen, her.

Hm.. Det var veldig dumt Brukte du mandelmel eller kokosmel? Hvilket merke fiberhusk brukte du?

Jeg syns det ble litt mye styr å "bake" ut disse lefsene, så jeg prøvde en vri..jeg brukte samme oppskrift, men uten bakepulver og dobbelt så mye salt. jeg brukte kjøkkenmaskin, og lot vispen gå mens jeg brukte først en desiliter kaldt vann, så varmvannet, deretter helte jeg i kaldt vann til det var en ganske flytende røre. denne helte jeg utover tre bakepapirkledde langpanner og smurte utover så tynt som mulig uten at det ble FOR tynt. stekte alle i ovnen på 225 grader varmluft til overflaten på den øverste var tørr og lysebrunflekkete. Tok ut den platen, og flytte de andre to opp et hakk. På den jeg hadde tatt ut løftet jeg opp hele greia, med papiret og lefsa, og la den med lefsesida ned på stekebrettet mens det enda var varmt, og dro av papiret. Det var litt klønete å få til, men jeg skrapte forsiktig av med en slikkepott til jeg var ca halvveis, da var det bare å dra forsiktig av resten. Satte platen nederst i ovnen mens eg gjorde det samme med de andre platene. Etter siste plate var ferdig brun (første steking) er det bare å skru av ovnen. Så delte jeg opp lefsene i passe store firkanter og stablet de opp med matpapir mellom seg, fikk 6 ganske store lefser pr. plate, tynne og fine

Nallema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget forgodtbefinnende :) Svar med sitat