Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-13, 09:52   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrattelling i julen

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Mange av dem som går på lavkarbo holder seg unna søtt uansett hva slags stort sett hele året. Men til jul skal det på død og liv lages søtsaker som igjen bare trigger søthungeren?! Det er jo veldig vanlig at mange her på lavkarbo lager søtsaker til jul for deretter å fortelle om hvor vanskelig det er å bli kvitt søtsuget igjen.

Derfor denne sammenligningen. Når det påstås fra flere hold at det er like vanskelig å kutte ut sukkerbehovet som narkotika, ja da skjønner jeg ikke at folk tar sjansen på å trigge det søte.

Men er det ikke opp til en selv å bestemme om dette er tull eller ikke? Folk må vel kunne gjøre som de vil.
Jeg ønsker enkelt og greit ikke å ikke ha noe søtt i jula. Og det er flere med meg, som vet vi får en utfordring, men det er for meg mye enkelere å holde meg unna en lavkarbosprekk om jeg har noe på lur. For jula er anderledes enn en enkelt bursdag/middagsselskap, mange av oss blir utsatt for søte fristelser hver eneste dag og mange ganger om dagen. Selv for meg som har null problemer med å gå i alle mulige selskaper og kun drikke kaffe, blir det for mye akkurat i jula.
Og den ene uka spiser jeg litt lavkarbosøtt, og det blir bare litt, for jeg får vondt i magen av for mye.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat