Vis enkelt innlegg
Gammel 20-06-10, 14:06   #2
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Ketose eller ikke ketose?

Opprinnelig lagt inn av aliasdictus, her.

Etter å ha lest BitTorres sitt siste innlegg ang ketonstoffer, lurer jeg på en ting: La oss si at jeg skeier ut med nok karbo til at kroppen kommer ut av ketose, feks en god porsjon is inkl vafler og bolle og greier. Jeg spiser nesten null karbo ellers denne dagen og ellers dagene før og etter. Jeg får utslag på stixen både utskeielsesdagen og dagen etter. Jeg har hørt at dette kan være en form for "jukseutslag." At kroppen ikke er i ketose, men at man får utslag fordi man spiser så mye fett. Men kroppen produserer jo ketonstoffer, den må jo det for at jeg skal få utslag på stixen.. Eller er det andre stoffer stixen kan få utslag på?

Menes det heller at kroppen ikke er i ketose i den forstand at den ikke vil hente fett ut fra reservene fordi karboreservene er høye, slik at slankeeffekten ikke er tilstede, men at man likevel spalter så mye fett at det likevel gir utslag på stixen? I så fall, vil man da likevel få fordelene av ketonstoffene ift trening/kondisjon, selv om man altså pr def ikke er i sånn "ekte ketose" ?

Prøv

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat