Vis enkelt innlegg
Gammel 10-03-15, 15:21   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Karbobløff eller hva?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Høres rimelig ut dette��
Noe annet enn vann når det er snakk om ca 3 kg over natten er nok urimelig. Til en viss grense...for det er jo avhengig hvor mye vann vi har å slippe.

Jeg er nok dessverre en av de som dessverre ikke har så mye vann å slippe...��

Det er ingen som har sagt at det ikke var vann, men hva som er årsaken til vannslippet. Siden ts drakk øl kan greia også være at en plutselig økning av karber kan gi vannslipp. Jeg har selv ikke opplevd det, men har hørt flere har sagt det. En annen sak er at det faktisk forskes på når øl (alkohol) går fra å være hydrerende til dehydrerende. Noen hevder at alkohol ikke blir vanndrivende før det nærmer seg ca 10% alkohol. Mens andre undersøkelser igjen viser at ca 5% er den magiske grense. Morsomme studier dette. Og andre igjen hevder at det er bedre med øl (i allefall) lettøl etter trening for da gjennopprettes væskebalansen kjappere enn ved bare vann! Det er bare å google ivei så finner man mye rart.

Nå er kanskje mannen min og jeg over gjennomsnittet interessert i øl siden vi har bryggeri hjemme og brygger 500-600 liter i året. Mye kunnskap og snodige fakta er blitt ervervet etter besøk på mange bryggerier rundt omkring i Europa.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat