Vis enkelt innlegg
Gammel 20-03-15, 20:57   #46
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: The Biggest Loser Norge

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Skulle tro du mente at det å slite med psykiske problemer er en enkel affære.

Igjen har jeg ikke sagt det, jeg har sagt at endel som sliter med trøstespising gjemmer seg bak selvmedlidenhet og det at det er tabu å stille spørsmål ved hvorvidt det faktisk sitter i psyken (hvilket du jo understreker). Dessuten stiller jeg spørsmål ved om det alltid sitter i psyken, eller om ubalanser i kroppen gir utslag som forveksles med psykiske symptomer. Det viser seg jo at flere og flere diagnoser som tidligere ble sett på som psykiske har opphav i fysiologien. ADHD, Autisme, fibromyalgi, ME osv er jo i søkelyset ift at man finner avvikende resultater på det ift "friske" i f.eks bakterieflora, immunforsvar o.l.
Jeg har jo selv førstehåndserfaring med hvor syk man kan bli av at f.eks insulinutskillelsen ikke fungerer som den skal, og hvor mye det kan påvirke både av energi, humør og kroppslige reaksjoner.
Og det er jo ikke få som rapporterer kraftig forbedret psyke etter at de har fått kontroll på blodsukkeret, som igjen har fjernet trangen til trøstespising osv.
Uansett, hovedpoenget var at det ikke nødvendigvis er depresjoner og trøstespising som har ført til at deltagerne har blitt så store, men at de har underliggende kroppslige problemer som burde vært fult opp med noe annet enn slutning og ekstremtrening.

Og en liten ting ang hva den og den føler når den leser innlegg: noen ganger leser, opplever eller hører man noe ubehagelig. Det er uuntåelig i livet. Man kan ikke gå rundt og la være å ta opp ting i tilfelle noen blir støtt av det! Det er jo kanskje et av hovedproblemene i samfunnet i dag, ingen skal støtes eller måtte forholde seg til ubehagelige sannheter. Dermed lærer man jo ikke å håndtere det heller.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat