Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-14, 20:46   #60
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Treningstråden januar 2014

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Har du prøvd goblet squat for da å trene inn teknikk og holde rak rygg? Kan ofte hjelpe teknisk i begynnelsen.
Ellers hjelper det på med dynamisk tøyning og oppvarming av hofter, etc.

Kan også hjelpe å plassere hælene bak oppå noen vektskiver for å få løftet de noen cm....dog ikke høyhælte stiletter...

Om det blir bedre med sistnevnte så er nok ankelmobiliteten noe dårlig og du bør tøye achillesen mye.

Da vil det bli bedring. Det vil også hjelpe å stramme magemusklene hardt før man starter løftet for p stive av og stramme kjernen.

Andre forhold er også å trene rygghev av alle lure ting. Det hjelper på stabilisering av ryggmuskulatur.

Videre:

Å stå noe bredere i beinstilling, samt å vinkle tærne utover (ikke rett frem, men litt sånn Donald Duck style) hjelper mange. Dvs. stå bredt, bredere enn skulderbredde og vel så det. Bare huske på at knærne skal presses UTOVER når du løfter. Hvis knærne faller innover så skader du deg. Få noen til å filme, evt se på knærne.

Prøv det siste iallefall: Stå bredt og litt donald duck! :-)

Tusen tusen takk du! Noen av diss brukes allerede men kan nok bli bedre av goblet. Passer veldig på knærene da disse fort faller innover. Det er nok delvis i hoftene jeg sliter da jeg er ganske stiv. Anklene blir bøya og tøya ganske regelmessig :-)

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat