Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-07, 13:13   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse/lavkarbo og Diabetes 2

Hei
Dette dilemma kommer jeg i ganske ofte. Jeg ser ting som jeg vet er ille, men skal jeg si ifra?. Når eg sitter ved en buffet og ser en person med kolesterolavlejringer i øyelokkene (et tegn på hyperkolesterolemi) vedkommende er overvektig og spiser alt det han ikke burde gjøre. Han har 2-5 ganger forhøyet risiko for hjerteinfarkt og slag, sammenliknet med gjennomsnitsbefolkningen.
Skal man da si ifra?. Dilemmaet er å påføre en lykkelig person en betydelig bekymring, men muligheten for betydelig risikoreduksjon for sykdom, eller la vedkommende leve videre i lykkelig uvitenhet til den dag det smeller.
Jeg har ikke noe fasit. Men Eva har et glupt poeng med å la personen komme til seg å stille spørsmål, da kan man si sin åpenhjertige mening.

Godt nyttår

Torkil


Sist redigert av Torkil : 31-12-07 kl 10:43.
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat