Vis enkelt innlegg
Gammel 21-09-08, 09:11   #1
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Mine første lavkarbosmoothies

Limer inn litt fra ett innlegg jeg skrev i går....

Ja, nå har jeg kommet meg nesten igjennom hele boka, men dog overhode ikke blitt noen ekspert... Er veldig glad i smoothis (skrives helt sikkert ikke sånn) , men i boka var det jo dessverre ikke så mye som nevnt en gang...... Som jeg fikk med meg i alle fall...


Når jeg lager smoothis til vanlig pleier jeg å ta litt forskjellige frosene bær, 1 beger youhurt, eller en liten flaske bioloa (den som er laktoseredusert), litt juice og banan..... Men dette er vel ikke akuratt ett fult måltid, så til kvelds i dag prøvde jeg meg på en egenkomponert, som jeg håper ble litt riktigere....

2 egg
Litt fruktose
pisket til eggedosis
Litt blåbær
LItt bringebær
Litt jordbær
1/4 banan (klarte ikke å la det være )
1 ss rapsolje
Litt vann
Det hele ble ett stort melkeglassstrl... (jepp, jada, jeg er ikke så god til å forklare)

Helt grei på smak, men den manglet friskheten jeg er vant til. Men var denne ett godt alternativ? Også laget jeg den som kveldsmat, ble det litt mye på kvelden, og var dette en bedre frokost variant.... Den var skikkelig mektig og jeg har "kost" meg med den i en times tid.

Ja, det med lilla skrev jeg i ett annet innlegg i går.... Til frokost i dag prøvde jeg meg på en annen variant, usikker på hvor lavkarbo den ble da, men dette var i alle fall det jeg brukte.

3 egg
litt fruktose
blandet til eggedosis
Litt jordbær
LItt bringebær
1 jordbæryoughurt
1 skvett med vann
skvett med frokostjuice (sånn med blanding av mye rart, appelsin, eple, gulrot osv.)

Droppet oljen, og denne ble frisk og god, men ble den riktig da Den i går frister ikke til gjentagelse, smakte veldig METTET og ikke frisk. Denne i dag var bedre selv med fler egg, men så ble det også sikkert mye mer enn den i går også. Jeg og sønn har kost oss med denne nå....

Ja, er jeg inne på noe, eller er jeg helt på jordet enda

Ha en super søndag.

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat