Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-10, 09:12   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketose eller ikke ketose?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Ja, det har jeg skjønt. Men hvis jeg har forstått boken og hva folk sier her, så er det også en peke pinne at kroppen er i ketosen. Tar jeg feil?

Jeg vil gjerne slå et slag for simpelheten, altså! Det er fint å lese rundt og snappe opp råd og lære seg mest mulig for å få et godt grunnlag, men for all del: Start enkelt! Ketolysekuren har noen helt enkle prinsipper, og inntil det eventuelt blir en issue, så gjør det så enkelt som mulig; gi beng i gram proteiner. Spiser du rikelig med fett så går det gjerne av seg selv, med rikelig så mener jeg ca 70-75% av energiinntaket. Tell karbohydrater i starten -altså sørg for at du ligger mellom 15-20 hver dag, ligger du på det nivået er du nærmest garantert å være i ketose, uansett hva en liten tissepinne sier -som i beste fall er indikerende. Det er ikke sticksen som får deg ned i vekt . Lær deg å bli kjent med dine egne sultsignaler -spis sakte, forsyn deg heller to små ganger enn en stor, og kjenn godt etter. Du skal spise deg behagelig mett, ikke stappmett, og du skal ikke gå sulten. Om man spiser mer i starten, ikke fortvil -å snu kroppen i sitt forbrenningsmønster kan være krevende. Det er bare stressende å gå og lete etter svar for hver eneste dag man går uten vektnedgang.
Vær tålmodig . Dette er en generell oppfordring, altså. Men jeg ser ofte at forvirringen kan være total, når det faktisk kan være himla enkelt! Partystoppere, antall gram proteiner etc er heller noe man kan tenke på dersom man opplever en stillstand av betydning, altså, fire uker eller mer, da snakker vi platå. Slapp av folkens, dette er den behagelige måten å endre kosthold på! .


Aliasdictus: Ja, man produserer ketoner på helt opp til et inntak på 100 gram kh om dagen, til og med mer. Men det er ikke målbar kostindusert ketose, den ketosen det snakkes om ang ketogene dietter er den rene fettforbrenningen, der karbohydratinntaket er så lavt at det ikke kan lagres for senere bruk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat