Vis enkelt innlegg
Gammel 15-01-12, 14:06   #59
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.


Klart at levereglene ikke skal hindre meg i å være sosial og kose meg! Det er det jeg har savnet på LK hele veien, nettopp det å kunne gjøre som i går uten å føle at jeg har ødelagt alt liksom. Mulig jeg ikke har vært klar nok om bakgrunnen min; men jeg har prøvd alt innen LK, levd strengt, knapt nok unnet meg noe, takket nei til det meste som ble servert i sosiale sammenhenger, kuttet ut det ene etter det andre i fall det er "partystopper" - og likvel ikke gått ned i vekt. Jeg brukte derfor julehelgen på å reflektere over hvordan kan jeg kombinere LK og et for meg godt liv. Det endte med denne tråden og etterhvert "levereglene". Ved å ha fokus på ikke spise for mye, ikke stresse, drikke nok vann osv osv opplever jeg mer mestring enn da jeg hadde fokus på å ikke spise noe som ikke var LK "fordi jeg måtte jo det for å gå ned i vekt". Nå forsøker jeg å finne en måte å leve lavkarbo på som fungerer, og kanskje?? slipper vekta taket? Hvem vet?

Bare en kjapp kommentar til denne: kanskje vekta slipper hvis du slipper litt mer taket og? Altså - jeg mener ikke proppe seg med alt usunt i verden og ikke bevege seg - men ikke stresse med vekta?
Jeg vet ikke om det betyr noe - egentlig - men jeg blir mye mer stressa som gjør meg disponert for usunn mat, sprekker og irritasjon, hvis jeg hele tiden fokuserer på vekta - dvs. at den ikke går ned. Tar jeg det litt mer med ro - uten masse sprekker! så har jeg det bedre og det er lettere å leve sånn som jeg egentlig vil, med sunt kosthold og trening. Og da virker det som vekta og slipper litt lettere - uten at jeg hittil har nådd dit jeg skal da.....

bare noen strøtanker, nå må jeg gjøre bittelitt husarbeid før det er familiemiddag.

fortsatt god søndag!

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat