Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-14, 18:51   #3
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Kjernesunn familie / supermat eller lignende

Så bra! Kjekt å høre at du har holdt koken med supermat i fem år! Jeg strever litt med å få i meg spirulina, det smaker ikke noe særlig, om jeg skal være helt ærlig. Det er også sjelden jeg rekker å lage meg smoothie til frokost, med frosne bær og greier. Hvordan får du i deg alt det grønne? Jeg har brukt litt eplejuice, men blir det ikke litt mye sukker hvis jeg drikker juice hver dag?

Når det gjelder kjernesunn familie, har jeg landet på at jeg må ta ting steg for steg, så vi spiser for eksempel både ost, rømme og yoghurt her i huset. Ungene får melk også, enn så lenge, men jeg har tenkt å gradvis bytte ut en del av melkeproduktene med kokosmelk og lignende. Så langt er det også bare jeg som klarer å droppe mel og sukker, men jeg tar en middag om gangen og tenker at vi på sikt klarer å kutte det helt ut. Jeg har den boka som heter Kjernesunn familie, og ei bok med juleoppskrifter. Veldig inspirerende!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat