Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-16, 09:26   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kjøtt/egg - må de hives etter tvilsom oppbevaring etter strømbrudd?

Altfor seint, men jeg svarer likevel - kan jo være kjekt å vite til en annen gang.

Jeg kan ikke tenke meg at egg som er kokt i to omganger har vesentlig forringet holdbarhet vs holdbarheten til nylig gjennomkokte egg. Den perioden hvor de lå i vann på plata etter koking hadde jeg glatt sett bort fra.

Når det gjelder karbonadedeigen så er jeg litt mer usikker. Det vil jeg si kommer an på hvilken temperatur kjøleskapet ditt klarte å holde fram til at det fikk strøm igjen. Sannsynligvis er ikke holdbarheten merkbart redusert, men omtemperaturen f.eks hadde kommet opp i 10 grader så hadde jeg stekt opp og frosset ned i porsjonsposer.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat