Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-10, 00:14   #12
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til særemne i norsk

Opprinnelig lagt inn av Nahla, her.

Vi holder også på med muntlig særemne i norsk nå! Jeg skal lese 2 bøker (vi har ikke noe krav om at vi MÅ lese 3 bøker) og sammenligne hvordan "heltefigurene" i bøkene er fremstilt og hvordan de utvikler seg gjennom boka. Da leser jeg "Mørkemannen" av Unni Lindell hvor jeg legger merke til hvordan hun beskriver etterforskeren (som på en måte er "helten" i den boka) også skal vi velge en annen bok å sammenligne med. Litt usikker på den enda, men tenker kanskje en bok fra en helt annen sjanger som eventyr e.l.

Ellers kan du jo alltids ta noe om Hamsun. Som Kanutten sier så er jo han ganske aktuell nå for tiden (det mente norsklæreren vår også, men vi syns det ble for kjedelig :P )

Vet ikke om dette hjalp, men uansett - lykke til

Vi MÅ ha 3 bøker, så må nok bare finne det Har hele klassen samme bok og samme tema? hørtes litt greit ut, kan sammarbeide litt også?

jeg går som privatist på Sonans, sikkert annerledes enn når man går på vanlig offentlig skole.

lykke til du også

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat