Tråd: Holiday dip!
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-14, 16:51   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Holiday dip!

Min versjon er:

1 boks creme fraiche (eller seterrømme)
1 ss paprikapulver
1 ss løkpulver
1 ts hvitløkspulver
1 ts salt
litt kayennepepper
litt pepper
evt litt søtning (bruker 1 knivsodd sukrin gold)

Bland sammen og la stå noen timer i kjøleskapet. Veldig viktig at den står noen timer så krydderet blir skikkelig oppløst.

Jeg har egentlig aldri spist holidaydip fordi jeg ikke likte rømme før jeg begynte på lavkarbo, men denne skal være ganske så lik holiday, til og med bedre har ALLE de ca 20 personene jeg har laget til sagt. De kjenner med en gang at det er holiday, men de sier at den er enda BEDRE.

Og vil du heve den til toppen, tilsett noen ss revet parmesan. Oh la la. Det gjør også at dippen blir tykkere og du får mer dip på grønnsakene.

Du kan også lage denne med ferske ingredienser. Da lager du mos av paprika, løk og hvitløk og lar disse renne av seg i kaffefilter eller lignende. Viktig at de får rent av seg myyye væske. Hvis ikke så blir dippen mildt sagt tyntflytende. Lær av mine feil.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat