Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-14, 11:09   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Skikkelig motorstopp

Jeg kan skjønne du opplever det som demotiverende, men samtidig har du jo gjort en formidabel innsats og gått ned 17 kg!
Det er faktisk bra at kroppen stopper opp litt før den fortsetter på nedgangen. Husk at dette er nedgang for resten av livet, da betyr det ikke så mye om du bruker lengre tid enn først planlagt.
Jeg begynte nå ved påsketider på ED, med startet i fase 3 siden jeg ikke har så mye å gå ned. Jeg har tidligere gått ned 25 kg (som jeg brukte minst to år på), men gikk opp 7-8 av dem nå sist år pga mye stress.
Da jeg startet opp gikk jeg kapt ned, 4 kg på like mange uker, før det stoppet helt opp i 3-4 uker. Men jeg gikk ikke opp heller. Jeg har vært på lavkarbo så lenge (siden 2007) at jeg er kjent med mekanismene, så jeg har bare fortsatt, spist maten min og trent. Og helt som antatt, nå løsnet det og jeg er på vei til å gå ned kg nr 5. Samtidig med stillstanden har beina blitt smalere og midjen mindre.
Så fortsett som du har gjort til nå, så finner kroppen ut av dette.
Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat