Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-10, 21:09   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ny her. litt spørsmål jeg ikke fant svar på.

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Spiseforstyrrelser er ikke fysisk,det er psykisk.Har du anorexia er problemet at man omtrent slutter å spise.Da er kalorier alt en tenker på og at en ikke skal opp i vekt ,men ned og bli så tynn som mulig.Har ikke noe med hvilken diett en går på om det er lavkarbo eller lavkalori.Har hatt anorexia selv så vet hva jeg snakker om.Når det gjelder trådstarter tror jeg du ikke er frisk og trenger mere hjelp.Etter anorexia følger ofte overspising og bulemi ,jeg overspiste etterpå også.Det har ingen ting med at du har sug etter karbohydrater ,men mat generelt.Jeg håper virkelig at du blir helt frisk,og får et sunt forhold til mat igjen.Lykke til.

DER er ikke jeg enig! Hos meg er spiseforstyrrelsen fysisk. Jeg får en gedigen stor klump i magen hvis jeg spiser feil og jeg må kaste opp. Jeg vet faktisk ikke på forhånd hva som trigger det, men jeg erfarer. For eksempel er lammekjøtt pyton for meg. Det er lavkarbo, jeg elsker smaken og konsistensen og alt, men jeg får klump i magen og må spy. Spiser jeg derimot kalvekjøtt er det ok. Så også jeg påstår at det IKKE er psykisk, men fysisk.
Mat med kanel eller kardemomme i spyr jeg av... Magen tåler det bare ikke.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat