Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-12, 16:14   #59
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Selvfølgelig er det det som man putter i munnen som legger seg på sidebeina. Uten mat ingen overvekt... Når det er sagt så er det også andre faktum

- av og til forbrenner vi mer - av og til mindre. Jeg har ikke kontroll på dette selv... selv om jeg vet noen ting som kan dytte litt i den ene eller andre retningen. (Jeg kan jo si noe så enkelt som at siden jeg nå tracker morgentemperaturen min i forbindelse med hormonfri prevensjon så vet jeg at jeg varierer med 0,5 grad gjennom syklusen. Gitt at jeg sover i samme dyne, med samme mengde klær så må jeg rett og slett forbrenne MER/MINDRE for å holde temperaturen/varierer den.)

- av og til har jeg lyst på mer eller mindre mat. Dette kan være påvirket av mange ting... syklustid, søppelmat, trening ... eller for lite søvn eller at jeg er trist.

Sikkert mer å si om dette, men jeg er iallfall sikker på at kalorier inn/ut som metode for å holde/justere vekta er bare tull for min del. 100 kalorier i sukker/stivelse er IKKE det samme som 100 kalorier i grønnsaker/lever/fisk etc...

Det som ER interessant er jo hva som skal til for å spille på lag med disse faktorene, og ikke mot dem. Jeg er sikker på at jeg kan påvirke vekta mi - jeg er også sikker på at kroppen min har mer å si enn hodet mitt, så at det må skje gjennom å finne ut hva kroppen min vil i stedet for gjennom tvang er også helt sikkert.

Jeg har metabolsk rusk i maskineriet, men det er neppe hele forklaringen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat