Vis enkelt innlegg
Gammel 08-07-06, 09:40   #25
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv dere slankehistorie her!

Min historie med overvekt er langt tilbake i barndommen. Har alltid vært lubben/småfeit. Tidlig på barneskolen ble jeg tatt inn til helsesøster for å endre kosthold. Dere kan jo gjette på hva jeg ble bedt om å spise-ikke spise.

Som dere sikkert forstår hjalp det ikke mye.

Men en ting jeg har gjort er å trene vekta ned. Selv om jeg hater å jogge/sykle, har jeg likevel gjort det noen ganger. Rekorden min når det gjelder vekttap er 30 kilo minus på under 3mnd. Jeg var i militæret og ble feitere og feitere. Og sparng/trente/spiste "fornuftig". Men kiloene kom tilbake. Og jeg ble tidlig far, og dermed roligere og mer hjemmesittende. Og til slutt veide jeg 132 kg. Med en kroppshøyde på 178 er det sykelig overvekt.
Riktignok har verken kolesterol eller brodtrykk vært ille, men helt standard. Legen tror jo nesten ikke det er sant når man er så feit men likevel har nomalverdier.

Nuvel, min nåværende slamkehistorie startet da Skaldeman var på TV, i desember eller januar i år. Og dermed søkte jeg som en gal på nettet etter boka hans, men den hadde ikke kommet på norsk enda. MEN, jeg snublet også over denne eminente sida her, og startet med Skaldemans kosthold den 23/1-06. Og det er 22,5 kilo siden. Jeg har et stykke igjen til normal vekt, men rundt jul, skal det begynne å likne.

Resten av historien ligger i journalen min her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7473

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat