Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-10, 11:14   #14
Dååris
Medlem
 
Dååris sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 91
Dååris har en fantastisk aura rundt segDååris har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodtypedietten - bare humbug?

Jeg mener denne dietten kommer inn under kategorien om at mennesker reagerer ulikt.
Det er ingen vitenskapelig grunnlag som viser at blodtype og mat henger sammen. Min kritikk til dietten blir da at jeg mener det er feil å gå ut, slik som han som skrev bøker, osv, å få mennesker til å tro at det er en vitenskapelig bevist metode, for det er lureri.
Samtidig.
De fleste undersøkelser viser om en kur har effekt på en større menneskemasse, da ofte tilfeldig utvalgt, eller valgt utifra enkelte kriterier. Jeg tror dette kan være misvisende, da slike kurer som dette kan ha god virkning på noen, og ingen virkning på andre. Frem til vi kjenner sammensetningene i hver enkelt kropp kan sånne store studier være misvisende, da det finnes uendelige grunnlag å foreta en studie på.
Man velger også å 100% se bort i fra placebo som en vitenskapelig effekt. Det er utrolig synd, da placebo er en samlebetegnelse for psykiske reaksjoner. Så lenge en "medisin" gjør ett menneske friskt, har den ikke da oppfylt sin mening? Hjernen vår er så komplisert, så uransaklig, vi vet alt for lite om kraften i innstillingen vår.
Jeg har en bekjent, hun er overlege på en kreftavdeling. Hun kan se på pasienten, og si om han overlever eller ikke. Fordi innstillingen er alt. (selvfølgelig med feilmargin )
Så om homeopati (som beviselig ikke fungerer fysisk på kroppen vår) kan få en til å endre tankegang, har ikke da medisinen gjort sin nytte?
Jeg lot meg hjernevaske til å slutte å røyke ved å lesew en bok.
Vi mennesker henger så fast i vitenskapelige metoder at vi hindrer oss selv på veien... (og dette kommer fra en realfagsstudent )

Sorry langt, men veldig engasjert i dette

Dååris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat