Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-05, 12:46   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av Anne

Tror jeg og.....

Hei
Dette var en interessant diskusjon. Det er ikke noe i veien for å gjennomføre ketolysekuren i noen uker måneder - etter behov for vektreduksjon - og så som anført i boken velge et sunt kosthold. Selv anbefaler jeg sunt vett som bygger på viten om kosthold. Fedon Lindberg er mest rasjonelt og en god fortsettelse på ketolysekuren. Jeg har hatt mange på kurs som har gått 3-4-5-6- og 7 GR kurer. GR er litt gammeldags, bygger på spis lite mosjoner mer ( og lev med sult) men de er på glid når det gjelder karbohydrater med høy Glykemisk Indeks.

Er man fet, har HP helt rett i, at man ofte har forstyrrelser i hormonbalansen, vanligvis insulinresistens/ Hyperinsulinisme. De høye insulinkonsentrasjoner i blodet vil jobbe effektivt mot vektreduksjon, gi søthunger og svak vektoppgang over tid. Her er Ketolysekuren ideel fordi insulinresistensen reverseres på grunn av selve dietten og den daglige mosjon. ( mosjon reduserer insulinresistens direkte i 24-72 timer etter en moderat treningsøkt) Mosjon er altså ikke bare for å forbrenne fett, men også for å bedre insulinets effekt.

Ketolysetablettene vil ha positiv effekt på insulinets effekt som bedres, dermed frigis det mindre insulin til blodet .

Professor Hans Bassøe som benyttet kostindusert ketose i På Haukeland Sykehus på syttitallet brukte kuren for "sterkt overvektige personer der alle andre kurer ikke hadde effekt." Han anbefalte også kuren over flere måneder.

Og, ja Ketolysekuren er en kur , etter målet er nådd, må man gjøre forandringer i kosthold og livsstil i forhold til utgangspunktet, ellers er man tilbake på startstreken i løpet av forbausende kort tid.

Lykke til
Torkil P. Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat