Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-12, 07:50   #16
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Planlegging av pauser fra Atkins?

Opprinnelig lagt inn av Dammed, her.

Wow. Denne tråden hadde jeg helt glemt.

Jeg tok pausen, spiste noen matretter som er brødbasert ala pizza. Og det som skjedde var at jeg gikk ikke noe ned før ca 10 dager etterpå. Så med andre ord, ikke det lureste.

Jeg kommer til å innføre en pause hver 6 mnd eller noe sånt, bare for å spise litt brød mat som jeg savner.

Nå har jeg holdt meg til Atkins og jeg har gått ned ca 14kg siden 07. januar.

Skal snart begynne å føre alt jeg spiser i en "mat dagbok" for å se hvordan jeg ligger an med tanke på karbohydrater. Jeg har god hukommelse så det meste tar jeg på sparket. Og jeg regner med at jeg ligger på ca 20 karbohydrater daglig.

Men jeg savner fortsatt potetchipsen, men men alt kan man ikke ha. Jeg har ikke lengre sukkertørste noe jeg er virkelig glad for.

Ellers så går det veldig bra bortsett fra at jeg kommer til å rote litt rundt i oppskriftsdelen av forumet, for jeg trenger litt variasjon.

Tusen takk igjen for alle tips og råd i denne tråden. Kommer nok til å lage flere tråder angående andre ting før eller senere.

Du kan lage din eget potetchips med pastinakk og/eller persillerot.
Skrell roten og skjær den i tynne skiver (bruk gjerne ostehøvel).
Enten kan du tørriste skivene i en panne eller stek dem fint gyldne i smør/olje.
Spises naturell eller krydret med det man liker best.

Røtter er ikke "lov" på ketolyse, atkins og skaldemann, men jeg ser ikke det helt store problemet med å spise litt en gang i blandt .
Lavkarbomessig er det ikke et problem.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 19-04-12 kl 08:25.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat