Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-12, 10:13   #37
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Hvor lenge har du levd med eit lavkarbokosthold?

Jeg begynte for drøye tre år siden, og fram til juli fjor gikk jeg ned 2-5 kg (opptil flere ganger). Prøvde ulike varianter av LK; uten å lykkes. Ved årsskifte i år la jeg om til å heller spise mat jeg kjente gjorde meg godt (har melk og pollenallergi med kryssallergi mot en god del frukt/grønt/krydder), enda renere mat enn før, mindre i mengder (jeg kunne ikke spise så mye jeg ville) osv. Har gått ned 13 kg siden denne omleggingen, og har ca 5 kg igjen nå. For meg er dette ikke en slankekur, men et kosthold som er tilpasset det kroppen min tåler/ikke tåler. Det er blitt en vane/livsstil, og jeg føler ikke jeg forsaker noe som helst. Det er nok en fordel (for meg) at jeg er allergisk og ikke "bare velger bort" matvarer, men det å ikke kunne spise det som serveres er like stor utfordring i sosialt samvær likevel.
Kan bli "matlei" innimellom; men det handler om at jeg er for dårlig på å variere.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat