Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-04, 17:46   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk
Thumbs up

Jeg har laget sukkerbrød!!!!!!!

Ja, nå har jeg altså funnet ut at man kan lage sukkerbrød UTEN sukker og UTEN hvetemel!!

6 egg
1,5 kopp Natreen (eller annet søtstoff)
1,5 kopp fin sammalt spelt

Pisk egg og Natreen KRAFTIG i en skikkelig kjøkkenmaskin, ca.5-6 minutter, til det blir stivt og luftig.

Sikt inn spelt'n, og vent forsiktig med en slikkepott til alt melet er rørt inn. IKKE rør for fort! Da synker den sammen!

Ha røren i en stor springform, og stek på 160-175 gr. (avhengig av ovnen) i ca. 30.40 minutter.

I dag laget jeg en Thiramishu av dette sukkerbrødet!

Delte kakenbunnen i 2, og dynket den i kaffe. Ostekremen bestod av 1 boks seterrømme, 1 pk. kremfløte, 1 boks Macarpone ost, litt Natreen. Pisket alt sammen og hadde 1/2 kremen inni, og resten oppå! Pyntet med reven 70% sjokolade

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat