Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-12, 12:05   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Har antall kcal noe å si?

Siden ulike kalorier virker forskjellig i en kropp og dette igjen avhenger av sporstoffer og hvor frisk/syk "objektet" er så tror jeg fullt og helt det er umulig å forusi hvordan kaloriene virker på den enkelte.

Det vi VET er at en balansert lavkarbo/høyfett som regel gjør at folk blir mette og tilfredse naturlig ved et noe lavere kaloriantall enn ved høykarbo. Dette gjelder ikke alle. Man KAN overspise god mat også på lavkarbo.

Hvilken gruppe du tilhører vet man ikke. Mitt råd er å ikke telle kalorier, men virkelig spise rolig og kjenne på metthetsfølelsen i 2-4 uker. Har du da gått ned - ja så trenger ikke du å telle. Iallfall ikke før det butter. (Butte gjør det ofte på tidligere set-point og da kan det hende man må til med litt ekstra innsats. )

Les f.eks denne erfaringen:
http://www.fathead-movie.com/index.p...e-sized-meals/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat