Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-07, 20:13   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gravid på lavkarbo

Jeg vil si det er veldig bra om du klarer å spise lavkarbo i svangerskapet. Det er bra både for hormonbalansen, kvalmen, og helsetilstanden din. Men samtidig, så er det jo dette med hva man klarer å spise også.

Når jeg gikk gravid (fødte for tre måneder siden), så sørget jeg for å få i meg tre proteinmåltider om dagen, og unnet meg litt mer utover det utenom de måltidene. Dvs i praksis at jeg hadde 3-4 egg til frokost (omelett eller frokostpannekake - den med stekt eple med kanel var den eneste frokosten jeg fikk i meg de tre-fire første månedene), og middag med fisk og grønnsaker, og kveldsmat med egg (omelett med salat, eller omelett med revne gulrøtter og purre i), eller kalkun og grønnsaker. Ca 30g protein i hvert måltid. Og så spiste jeg masse deilig frukt utenom. Dersom jeg glemte ett proteinmåltid, så ble kvalmen mye verre.

Lykke til med graviditeten.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat