Vis enkelt innlegg
Gammel 29-03-11, 13:50   #16
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Gjør deg bikiniklar med Drevon

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg er imponert over dokumentasjonen du la ved påstanden din : ironi :

Ja, og jeg er like imponert over din krasse tilbakemelding. Jeg vil allikevel be deg legge dette sitatet på minne:

Opprinnelig lagt inn av Lierre Kieth

I was on the side of righteousness, and like any fundamentalist, I could only stay there by avoiding information.

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Lavkarbo er jo den slankeformen som ikke tærer på muskler, bein og organer fordi kroppen får nok protein og fett som brennstoff.

Ja, men problemet for mange er at de underspiser på en lavkarbo diett fordi sultfølelsen er undertrykket. Det leder til kalorirestriksjon, og etterhvert senket metabolisme. Gjør bare et søk her på forumet etter folk som klager over at de fryser... imens du venter på at søkeresultatet skal bli ferdig kan du se denne videoen som oppsummerer det jeg sier:

http://www.youtube.com/watch?v=JYot2vFadHI

Når du har sett den kan du begynne å lete litt rundt på nettet, og kanskje også se i FAQ seksjonen i Atkins boken om hva også han sier om dette.

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Og hva mener du med ekstrem lavkarbo? Atkins har vært død en stund og det har skjedd ting på forskningsfronten siden den gang.

Ekstrem lavkarbo vil jeg personlig definere alt som får deg til å gå i ketose 24/7/365. Jeg er enig at det har skjedd mye på forskningsfronten siden den gang. Det er den type forskning som jeg støtter meg på. Hormonet leptin ble f.eks ikke oppdaget før i 1994. Vi har siden lært at man kan være leptin resistent på samme måte som insulinresisten. Begge hormonene styrer apetitt og fettlagring ( samt metabolisme ). Det er en feedback loop, og som styrer bl.a. utskillelsen av konverteringen av T3 fra T4 i leveren.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat