Vis enkelt innlegg
Gammel 21-08-11, 18:23   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Sønnen vår på snart 4 år biter.....

Vel, dette er ikke pedagogisk rett, men da guttene mine var små, var ene guttungen til en nær slektning en j%€"l til å bite minsten hos meg.
Moren hans lo litt og forklarte særdeles pedagogisk at dette ikke var greitt å gjøre. Dette skjedde om igjen og om igjen.
Jeg ble passe irritert på moren som ikke tok tak i situasjonen, for i mine øyne er det IKKE naturlig og bite andre til blods.
Jeg ga beskjed om at neste gang gutten bet,og hun ikke grep inn, så ville jeg bite gutten slik at han kunne lære konsekvensen av en slik oppførsel.
Moren lo, og trodde meg tydeligvis ikke. Hun er førskolelærer og veldig "pedagogisk riktig" i sin måte å oppdra barn på.
Vel, neste gang vi treftes jafset gutten hennes igjen tak i minsten min og han silblødde fra fem bitt i kinnet sitt (vi måtte faktisk til lege IGJEN pga bitt).
Jeg tok rolig tak i gutten hennes og forklarte at dette er ikke akseptert og at han skulle få kjenne hvorfor. Jeg brettet genseren rolig opp og bet han i armen.
Selvsagt bet jeg ikke ordentlig, det var vel nesten mer som et klyp av tennene mine, men han forstod iallefall at biting ikke er greitt.
Vet ikke om jeg akkurat vil anbefale dette videre, men biting er ikke bare en uting, det kan faktisk være farlig.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat