Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-13, 09:41   #116
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av nøtteliten:-), her.

Ok la oss si att mor ikke er overvektig,men er i ketose av andre årsaker og ikke vekttap er det greit da?

Det er forsket veldig lite på dette, så det er vanskelig å finne fakta som kan bevise eller motbevise.
Derfor vil jeg anbefale å følge de rådene som blir gitt, at man ikke er i ketose når man ammer.
Jeg tror heller ikke det er så bra for mor å være i ketose når hun ammer. Da jeg ammet minstemann, og jeg ammet MYE og lenge siden hun ikke tok til seg annen næring, måtte jeg spise ganske mye mat for å få nok energi selv. Når jeg ikke spiste nok karbohydrater, ble jeg veldig slapp og svimmel, på en helt annen måte enn da jeg ikke ammet. Men dette regulerer seg jo selv, blir man ikke svimmel og slapp, så klarer man kanskje å produsere nok karbohydrater til morsmelken uten at man tappes selv? Jeg vet ikke. Men jeg ville ikke ha tatt sjangsen på å være i ketose i denne situasjonen, men heller valgt langsommer karbohydrater i kosten under perioden med fullamming.
Jeg gikk forøvrig ned de kiloene jeg gikk opp under svangerskapet i denne perioden, pluss noen til.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat