Vis enkelt innlegg
Gammel 15-09-10, 20:04   #106
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Barn på lavkarbo

Det er ikke enkelt dette med barn og kosthold. Så mye som spiller inn. Jeg var veldig innstilt på å ikke gi grøt og fruktmos til min lille datter da hun startet med fast føde da hun var 6 mnd. Hun spyttet ut ALT annet.... så vi prøvde litt, og hun fikk da både grøt og fruktmos. Nå er hun over året og spiser - litt - og da må jeg si at jeg er fornøyd når noe går ned jeg. Hun får i seg f eks en biola yoghurt og en halv fiskekake i løpet av dagen. Hun elsker druer og plommer og kan spise 4-5 på rappen. Kanskje litt frukt til fruktmåltidet i barnehagen, og de sier hun spiser litt brød der, men her hjemme spiser hun ikke brødmat. Det viser seg at hun har store mandler, og sikkert endel ubehag forbundet med spising. Jeg har valgt å amme endel fortsatt, så hun får jo i seg næring og har et bra aktivitetsnivå.

Jeg er opptatt av noe som ikke er nevnt så mye her i denne tråden, jeg øsnsker å bidra til at hun får et godt og naturlig forhold til mat, med mye matglede. I dag spiste vi suppe med blant annet cheddar og stangselleri i, og hun slurper i seg noen sjeer og sier mmmm. Så hun får mye det samme som oss, og jeg lever på en form for lavkarbo. Men jeg tåler faktisk både havregrøt og grovt brød enda (sikkert pga ammingen).

I barnehagen har de mat uten sukker, og på mange måter likte jeg informasjonen som styrer gav oss:
Vi legger vekt på sunt kosthold. Barna som spiser frokost her, har mat med seg. Vi foreslår fruktbiter, brød, gryn, grønnsaker, fiskekaker og lignende – og helst ikke send med yoghurt. Fra uke 38 tilbereder vi mat som dere ser av ukeplanen og vi henger opp menyen på tavlen.


Sist redigert av Vibeke-67 : 15-09-10 kl 20:29.
Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat