Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-14, 16:31   #13
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Lavkarbo for hele familien - for dyrt?

Takk for svar, dere! Gode tips og innspill! Jeg tror nok jeg kommer til å lage litt "kjernesunt" snop en del helger, men nå har jeg faktisk kjøpt inn litt sukkerfritt snop (sjokolade og vingummi fra helsekost) som jeg har delt opp i poser til noen helger framover. Enkelt og greit.

Når det gjelder det økonomiske... Jeg tror nok vi har et høyere matbudsjett enn vi er klar over fra før, på grunn av fastfood, ferdigmat og snop. Så kanskje forskjellen ikke trenger å bli så stor? 12 000 i måneden har vi i alle fall ikke råd til, det er sikkert. Nå må vi bare bli veldig flinke til å spise hjemme, og lage mat fra grunnen av. Og handle stort på salg! Så vil vi nok bruke noe av det vi har av tørrvarer i skapene, selv om det ikke er helt bra, for vi har ikke råd til annet. Jeg tenker for eksempel at jeg kan lage en blanding av ris og blomkålris som tilbehør, eller bruke litt sausepulver i sauser, uten å bruke alt. Men jeg må nok være forsiktig, så det ikke blir for mye, og noen tørrvarer tror jeg bare at jeg må gi vekk. Dette skal jo også bare være en overgangsperiode. På sikt vil jeg ha minst mulig med raske karbohydrater i huset!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat