Vis enkelt innlegg
Gammel 23-06-14, 19:29   #6
Darwin
Nytt Medlem
 
Darwin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 7
Darwin er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Kjøp av produkter utenfor EØS

Nei, jeg er helt enig i at ingen innenfor legemiddelindustrien ligger våkne og svetter om natten. De vet veldig godt at det aldri kommer noen kur mot noen av våre mest utbredte og økonomisk innbringende sykdommer i deres levetid. Er det ikke egentlig litt pussig at vi fortsatt bare har tre behandlingsmetoder for kreft? Stråling, kjemoterapi og operasjon. Og at man ikke engang vet hva kreft er? Vi vet at japanske onokologer bruker flere effektive sopper i behandlingen av kreftpasienter. Men så langt er dette det mest radikale vi kjenner til i den siviliserte verden. Jeg mener ikke typer som Sør-Afrikas president Thabo Mbeki som hevder å egenhendig ha laget en kur mot AIDS.
Og hva med diabetes, reumatisme, Parkinson, MS, for ikke å snakke om mangfoldet av mentale lidelser. Hva har vi oppnådd siden Flemming oppdaget penicillin? Vi bruker de samme behandlingsmetodene, men de er blitt mer raffinerte, og mer effektive. Men vi er fortsatt ikke i nærheten av en kur.
Jeg tror de fleste hjertepasienter vet at de ville tatt kvelden rimelig kvikt, hvis de hadde trålet åkrene og gresset revebjeller. Og de vet nok at det er en relativt komplisert prosess for å omskape revebjelle til digitalis. Dermed ingen trussel for Big Pharma. Og du er vel ikke så naiv at du tror legemiddelindustrien ville jublet hvis det skulle vise seg at det å spise gråstein kurerte alle former for kreft?
Du sier: “Om det er legemidler eller helsekost, denne industrien tjener penger enten vi er syke eller friske.” Det er ikke helt sant. Big Pharma tjener penger på det de kan ta patent på. Og man kan ikke ta patent på en gråstein. Det tropiske treet fra Amazonas Graviola er et godt eksempel. Flere store farmasøytiske selskaper har i årevis forsøkt å kopiere det virksomme stoffet “acetogeniner” uten å lykkes. Men heldigvis har vi fått internett. Tenk så mye vi vet nå som vi ikke visste for 20 år siden!

Darwin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat