Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-08, 03:42   #9
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Oppskrifter på meieriproduktfri mat

Jeg hadde denne til middag i dag:

Kyllingsuppe/gryte - nok til 2 (mennesker eller porsjoner )

2 kyllingfileter
3-5 vårløk (jeg brukte 5 siden jeg bare spiser til litt innpå dne grønne delen - bruker man hele, holder det med 3)
1-2 fedd hvitløk
1 liten, rød paprika i strimler
1/2 lite blomkålhode
1/2 squash
1 terning kyllingbuljong
Salt, pepper og paprikakrydder
1 boks kokosmelk

Skjær opp vårløken og finhakk hvitløken. Surr dem i panne med litt smør (eller olje, hvis ønskelig) til de blir blanke og eventuelt litt lysebrune. Skjær kyllingfiletene i biter og ha dem i. Krydre med salt, pepper og paprikapulver (jeg har i mye av dette siden jeg synes det både smaker godt og gir fin farge) og stek til kyllingen er nesten gjennomstekt (kan gjerne ha blitt litt brun). Ha i øvrige grønnsaker pluss buljongterning (eller kraft, om man er flink og koker sånt selv) og hell over kokosmelk. La det putre til blomkålen er mør, og spis

Hvis man vil ha en mer krydret variant, går det fint å slenge i et par finhakkede chili sammen med løken, for eksempel.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat