Vis enkelt innlegg
Gammel 18-10-12, 23:34   #125
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Styrketrening og lavkarbo

Noen betraktninger bare.
Styrketrening på lavkarbo er fullstendig uforandret ift høykarbo for meg. Skjønner faktisk ikke hva som er greia fordi det er absolutt ikke noen forskjell for meg om jeg går lavkarbo eller høykarbo når jeg trener styrke. Null, nuks nada forskjell. Har hverken mer eller mindre energi og yteevne de to sammenliknet.

Har dere som har trent styrke (og vært veltrent aka ikke overvektig) merket noen revolusjonerende forskjeller på lavkarbo vs høykarbo?

Må bare innrømme at nope, for å trene styrke så vil du ikke oppleve noen revolusjonerende fremgang rent energimessig på lavkarbo kontra å ete som før hvis jeg blir bedt om å kommentere min egen erfaring.

Men at en som er overvektig og spiser lavkarbo, går ned i vekt, får motivasjon, inspirasjon til å trene styrke og har mer fremgang nå enn før kan jeg forstå. Men at det er lavkarboen sin ære? Tvilsomt synes jeg, det er nok noe mer enn bare det, mye mer. Men det er heller ikke de jeg spør tror jeg. SÅ i en blogg på fitnessforum om ei som gikk fra "fat to fit". Ut fra hva jeg tolker så spiser hun temmelig lavkarbo, iallefall karbohydratredusert og minst mulig prosessert mat. Så at akkurat den veien er optimal, det er jeg overbevist om. Men dessverre lite om de som er fit på "vanlig norsk kost" og som legger om til lavkarbo for å få økte prestasjoner.

Er det noen her inne som er godt trent, slank og har vært i "begge leire" ift styrketrening som opplever det samme?

Dette er ikke ment som å være uhøflig overfor de som nå er gått fra 30kg+ til akkurat passe samtidig som de er blitt sterkere, langt i fra. Ønsker like mye erfaringer om det er noen som går på lavkarbo og som har klarer bygge muskelmasse fra slank/veltrent-kategorien til fitness/bodypump-kategorien?

Kanskje er spørsmålet irrelevant også, men selv føler jeg at konsekvensene av lavkarbo er som før på styrketrening, mens på sykkel utgjør det himmel og helvete ift energi og yteevne (for meg i negativ forstand)


Sist redigert av ToreH : 18-10-12 kl 23:41.
  Svar med sitat