Vis enkelt innlegg
Gammel 07-02-13, 10:21   #1
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Lavkarbo eller smartkarbo? Hjelp ...!

Hei!

Jeg har et skikkelig dilemma: jeg får ikke bestemt meg for om jeg skal følge LCHF lavkarbo eller Fedon Lindberg's Smartkarbo.

Jeg må ned ca. 20 kg i vekt, og har forsøkt lavkarbo flere ganger før. Dvs. til hodepinen kommer. Får så utrolig vondt i hodet, og ingen typer smertestillende hjelper. Hodepinen går etterhvert over i migrene, og kan vare en uke. På slutten klarer jeg ikke mer, og går tilbake til høykarbo. Og vips er smertene borte, og magen like rund. jeg tar magnesium 6-800 mg. hver dag fast, og drikker en del vann. Har forsøkt tilvenningsperiode med å kutte ut litt og litt, men det funker ikke når resten av familien spiser og drikker høykarbo.

Så da tenkte jeg å gå over til Fedon's opplegg. Men han bruker så mye lettprodukter (lettyoghurt, skummet melk, kesam 1%), og de tingene der gir meg også hodepine. Samtidig går det da an å skeie ut litt spise frukt og sånt, uten å måtte tenke på ketose.

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre?
Går det an å kombinere de to metodene?

Jeg føler meg helt fastlåst, får ikke kommet igang med hverken det ene eller andre....setter pris på alle tips!

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat