Vis enkelt innlegg
Gammel 26-07-12, 09:26   #1
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Triglyseridprøver merket * og "L"

Hehe... etter et drøyt år på moderat lavkarbo med fokus på lite bearbeidede råvarer og fisk/omega3 så er dommen at triglyseridene mine er så lave at de er utenfor 95%-vanlig-området.

HDL er akkurat på topp i normalområdet og LDL er lavt-normalt (nederste 1/3 av normalområdet).

For å være helt ærlig så er vel for meg disse verdiene OGSÅ påvirket av at stoffskiftet nå er brukbart medisinert. En av markørene for lavt, ubehandlet stoffskifte er nemlig høyt kolesterol. Jeg har dog aldri hatt høyt kolesterol eller triglyserider, men jeg har heller aldri hatt så "pene" prøver - og det til tross for at jeg glemte å møte helt fastende og spiste kjøtt og bittelitt stekt potet en times tid før prøven.

(Alle som kommer tilbake med høye LDL + triglyseridprøver bør få en kontrollprøve av stoffskiftet også - for å se om det er stoffskiftet som kanskje bør behandles...)

Uansett - er det noe jeg har spist mye av, med god samvittighet dette året så er det smør og egg. Ostekonsumet har gått fra "lettost" til fullfete produkter, men ikke økt noe særlig. Fet fisk spiser jeg mer av i alle former og det er slutt på å skjære bort fettet unntatt i de aller feteste tilfellene. Så for meg er iallfall ikke lavkarbo negativt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat