Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-15, 01:07   #20
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Antall måltider per dag

Hvis alt man putter i munnen unntatt godteri er et måltid, så vil jeg si at jeg spiser hele dagen
Et måltid for meg gir meg minimum 800 kcal, mens småspising er for eksempel et par kyllingvinger og litt sweet chili....
Hadde jeg spist brød enda, så ville en halv brødskive med skinke gått inn under småspising hos meg.
Ei halv brødskive er ikke et måltid; det er en sultekur, vil jeg si.
Guttene mine spiste hver et eller to egg og to til fire brødskiver med mye pålegg + de drakk et par glass melk til frokost fra de var ganske så små (barnehagealder).
På det verste gikk det tre og et halvt brød og fire liter melk i dem til dagen (fire gutter med sju år mellom yngste og eldste), men da var de kommet opp i tenårene.

Vi definerer nok forskjellig hvor mye et måltid skal inneholde, men jeg ser iallefall ikke på en eplekløft som et måltid eller ei ølpølse eller 2 kyllingvinger og litt sweet chili saus. I beste fall kan man regne det som et LITE mellommåltid.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat