Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-15, 16:46   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Antall måltider per dag

Opprinnelig lagt inn av Miranda13, her.

For min egen del syns jeg det er interessant å høre om hvordan lavkarbofolk spiser. Det at mange oppgir småspising og mellommåltider på daglig basis er viktig informasjon, syns jeg.

Spørsmålet var ikke ment så rigid. Jeg skriver sjøl i mitt svar at jeg ikke vet om fløte i morrakaffen eller en smørklatt på morran skal regnes som frokost. Det er interessant at flere enn jeg er usikre på hva som skal regnes som måltid.

Jeg ville forøvrig ha regna atkinsbar som et måltid.

Jeg synes det er lurt å la være å henge seg opp i hva måltidet heter og lage noen slags regel ut i fra hva man synes en frokost bør være.

Spiser du en smørklatt og drikker en kopp kaffe med fløte og det gjør deg mett og holder deg mett i flere timer.. Da har du spist et måltid. Blir du sulten igjen etter en time så spis et større måltid. F.eks et par stekte egg med bacon og med grønnsaker til. Så venter du til du blir sulten og er det innen bare 2-3 timer så burde du kanskje ha startet dagen med litt mer mat.

Det med å spise når du kjenner at du er sulten og se hvor lenge så og så mye mat holder deg mett er veldig lurt. Selv sliter jeg mye med at jeg aldri blir sånn ordentlig mett, men har med årene lært hvor mye jeg bør spise for å ikke bli så sulten, sånn med en gang etter at jeg har spist.

Jeg f.eks spiser alltid en stor frokost. Gjør jeg ikke det så blir jeg fort sulten. Så tar jeg en kopp kaffe med fløte ut over formiddagen. For meg er det et mellommåltid. Av og til holder det til middag klokka 18, av og til må jeg spise et mindre måltid mellom frokost og middag. Så spiser jeg en stor middag. Og ofte en snack/mellomåltid/hva enn man vil kalle det før jeg legger meg.

Et "stort" måltid for meg er et som gjør at jeg ikke blir sulten med en gang. Har man litt mer feeling for metthet så bør man stoppe når man føler at man begynner å bli mett. Variasjonene fra person til person her er så forskjellig at det er helt umulig å sette noen standard. Man må kjenne etter, ikke tenke så mye og bli kjent med sin egen rytme.

__________________

Sist redigert av nellie : 15-10-15 kl 17:20.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat