Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-12, 10:48   #17681
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

PC'n min har kræsja flere ganger de siste to dagene. Jeg sølte vann i tastaturet for et par uker siden, kan det være derfor og hva kan jeg i tilfelle gjøre med det?

Laptop med vann i tastaturet? Da er du heldig at det bare var vann....

1) Slutt å bruke den før du er sikker på at den er HELT TØRR, OVERALT

2) La den bo på varmekablene en uke, eller i (tørr-)badstua noen timer, eller på det laveste varmluften (må være under 50 grader) i stekovnen med døra på gløtt i flere timer. (Mer risikabelt, men kan fungere - jeg berget samsungtelefonen min på denne måte etter at den falt i badekaret - spiller ny). Om batteriet kan tas ut så gjør det først.

Vann kan lede strøm der hvor strøm ikke skal ledes, og grille hovedkortet, så derfor bør du ikke bruke den før den er helt tørr igjen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.