Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-14, 18:50   #11
Karma85
Medlem
 
Karma85 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2014
Hvor: Oslo
Innlegg: 60
Karma85 har en fantastisk aura rundt segKarma85 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fått utslett, går på lavkarbo men ikke ketolyse

Utslett er helt vanlig ved detox, som man kan sammenligne med oppstart av lavkarbo. Når kroppen skiller ut så mye giftstoffer (sukker) på en gang, er det helt normalt å få utslett i form av kløende nupper. Mesteparten av giftstoffene deponeres i fettvevet, og vil naturligvis frigjøres når man begynner å tape vekt/fettvev. Det er også slik at når man utskiller avfallstoffer så svetter man mer (kroppen utskiller økt konsentrasjon avfallsstoffer, ref. den velkjente svettelukten flere lavkarbere snakker om), og åpne porer er mer utsatt for bakterier både innenifra og utenifra, som igjen gir kløende utslett/nupper.

Andre faktorer er at en overgang til fettforbrenning stresser immunforsvaret, ketose eller ikke. 80% av immunforsvaret sitter i tarmene, og en av immunforsvarets reaksjoner er utslett. Mange går over til LCHF på grunn av overvekt/plager med tarm/magefunksjon, som kan knyttes til at kroppen tåler karbohydrater dårlig, så når tarmene får "riktig" kosthold i forhold til dens bakteriekultur, så stresser det immunforsvaret uavhengig av om det er godt eller dårlig stress. Men resultatet når immunforsvaret er tilvendt et annet kosthold, og det ikke lenger er i en stresset/uventet/uvanlig posisjon, vil være at det stopper dannelsen av histaminer, som bl. annet er grunnlaget for utslett.

Klart noen kan reagere på enkelte matsorter man spiser for første gang eller mye mer av,- men jeg holder en knapp på detox-symptomer, som altså vil gå over av seg selv. La oss høre om det forsvinner etterhvert eller ikke da!?!

__________________
Av alle holdninger er den moralske den mest uanstendige- Oskar Wilde Min blogg:http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=38362



Sist redigert av Karma85 : 26-10-14 kl 19:15.
Karma85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eventuelt andre Svar med sitat