Vis enkelt innlegg
Gammel 28-08-14, 20:20   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen se på dette og forklare litt?

Du spiser utrolig mye protein og lite fett i tillegg til at du spiser lite generelt sett.Proteiner brukes til å bygge og vedlikeholde muskler, og en grei pekefinger er at du trenger mellom 1 og 2,5 gram protein alt etter aktivitetsnivået. Er du ikke i aktiv trening stort sett daglig er 1 gram pr kg normalvekt nok. Det vil si at om du anser din normalvekt/idealvekt til 65 kilo, så vil 65 gram protein være nok.

Ellers lurer jeg litt på hvorfor du velger fileter, det magreste som finnes og også CC mager? Jeg ville nok ført opp mye mer grønnsaker også på menyen, ideelt sett skal du spise grønnsaker til hvert måltid og det er fra grønnsakene karbohydratene hovedsaklig skal komme fra.

Når det gjelder epler, så virker de raskt inn på mitt blodsukker, faktisk er epler standard i håndvesken min på turer i tilfelle føling...... Det hjelper ingenting at de er oppført med lav GI for mitt blodsukker.

Jeg hadde nok vært sulten om jeg skulle levd på denne dagsmenyen, blir du mett?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat